e-Commerce | Συμβουλές

Επιλογή ονόματος χώρου

Η κατοχύρωση ενός ονόματος χώρου (domain name) μπορεί να είναι μια πολύ απλή διαδικασία, που επηρεάζει όμως αρκετά την επιτυχία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.

Ένα καλό όνομα χώρου θα πρέπει:

  • Να είναι σύντομο σε μήκος και όσο το δυνατόν πιο απλό.
  • Να μπορεί εύκολα να απομνημονευτεί.
  • Να μην περιέχει πάνω από δυο λέξεις.
  • Να προφέρεται εύκολα και να μη δημιουργεί σύγχυση στον τρόπο γραφής.
  • Να έχει κατάληξη .gr ή .com.

Σας προτείνουμε:

  • Αν δεν είναι διαθέσιμο το όνομα που θέλετε, κάντε κάποιο συνδυασμό πχ e-όνομα.gr ή my-όνομα.gr.
  • Κατοχυρώστε και παρόμοια ονόματα βάζοντας πχ παύλα αν περιέχει περισσότερες από μια λέξεις.

 

Συμβουλές για την αποτελεσματική λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

  • Προσφέρετε αναλυτικές περιγραφές και τεχνικά χαρακτηριστικά για τα προϊόντα.
  • Χρησιμοποιήστε καθαρές φωτογραφίες που αναδεικνύουν τα προϊόντα.
  • Κάντε κάποια έκπτωση στα έξοδα αποστολής όταν το ύψος της παραγγελίας ξεπερνά κάποιο ποσό.
  • Εμφανίστε ξεκάθαρες πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα.
  • Δώστε μεγάλη προσοχή στην εξυπηρέτηση. Δώστε μεγάλη σημασία στο χρόνο παράδοσης, την εξυπηρέτηση μετά την πώληση, την ποιότητα των προϊόντων. Να είστε σίγουροι ότι οι ικανοποιημένοι πελάτες θα γίνουν τακτικοί.

 

7 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τους πελάτες σας

Αν σχεδιάζετε να ξεκινήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι, σε ποιους πελάτες απευθύνεστε και πως θα τους προσεγγίσετε. Αδιαμφισβήτητα η γνώση του θέματος αυτού είναι δεν είναι εύκολη, ούτε και αυτονόητη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις θα μπορέσετε να κάνετε μια πολύ καλή αρχική προσέγγιση.

  1. Γιατί οι πελάτες θα αγοράσουν από εσάς και όχι από κάποιο ανταγωνιστή;
  2. Πόσο συχνά αγοράζουν τους τύπους προϊόντων ή υπηρεσιών που θα προσφέρετε;
  3. Προτιμούν να αγοράζουν ηλεκτρονικά ή σε φυσικό κατάστημα;
  4. Τι ύψους διαφοροποίηση στις τιμές μπορεί να υπάρξει;
  5. Επηρεάζονται από τις τάσεις της μόδας, την τιμή και τη δωρεάν αποστολή;
  6. Ψωνίζουν χρησιμοποιώντας μηχανές αναζήτησης, μηχανές σύγκρισης τιμών ή αναφορές στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης;
  7. Τα προϊόντας σας μπορούν να χαρακτηριστούν «αναγκαία» ή απλά «καλό είναι να υπάρχουν»;

Αυτές οι ερωτήσεις και φυσικά και πολλές άλλες μπορεί να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε το μάρκετινγκ και τη στρατηγική προώθησης που θα πρέπει να εφαρμόσετε. Πως όμως θα βρείτε απαντήσεις;

Τμηματοποίηση και στοχοποίηση της αγοράς
Πριν ξεκινήσετε να κατανοείτε τους πελάτες θα πρέπει να προσδιορίσετε το μέγεθος της αγοράς των προϊόντων που πουλάτε.
Το επόμενο βήμα είναι η τμηματοποίηση της αγοράς σε ξεχωριστές ομάδες πελατών. Το κριτήριο θα είναι η ηλικία, το εισόδημα, το φύλο, η τοποθεσία ή και οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό τους στοιχείο που μπορεί να δημιουργεί επιπτώσεις στις αγοραστικές τους τάσεις. Για παράδειγμα αν θέλετε να πουλάτε καλλυντικά, η ομάδα των εφήβων, των 20 και κάτι και των άνω των 50, έχουν διαφορετικές επιθυμίες και αγοραστικές συμπεριφορές. Θα είναι δύσκολο να προσελκύσετε όλες αυτές τις ομάδες πελατών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή μια σειρά προϊόντων.

Γνωρίζοντας όλα αυτά θα μπορέσετε να έχετε πιο συγκεκριμένες απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν το σχεδιασμό, το ύφος και το στυλ του ηλεκτρονικού καταστήματος που ταιριάζει στην περίπτωση σας.

Συλλέξτε πληροφορίες από τους πελάτες
Η διεξαγωγή μιας έρευνας μέσω ερωτηματολογίου είναι ένα καλός τρόπος συλλογής πληροφοριών που αφορούν τους καταναλωτές και τις προοπτικές τους. Μπορείτε μέσω μιας φόρμας να μάθετε για τα αγοραστικά τους σχέδια, τι είδους προϊόντα σχεδιάζουν να αγοράσουν, πότε τους αρέσει να αγοράζουν και φυσικά γιατί αγοράζουν κάποια προϊόντα. Μπορείτε επίσης να ζητάτε την ηλικία, το εισόδημα και πόσο καλά γνωρίζουν τα προϊόντα σας. Μην περιμένετε ότι όλοι οι επισκέπτες θα αφιερώνουν τον απαιτούμενο χρόνο για να συμπληρώσουν με ακρίβεια όλα όσα ζητάτε, θα υπάρχει όμως ένα ποσοστό, που θα το κάνει με μεγάλη λεπτομέρεια.

Τη φόρμα με το ερωτηματολόγιο μπορείτε να τη στείλετε στους πελάτες σας με ένα newsletter, ή στο email επιβεβαίωσης της παραγγελίας τους. Μπορείτε επίσης να την προωθήστε με κάποια διαφημιστική καταχώρηση στο Facebook. Για να αυξήσετε το ενδιαφέρον μπορείτε να προσφέρετε κάποια έκπτωση στα προϊόντα σας ή μια δωροεπιταγή, μικρής φυσικά αξίας.

Και μετά;
Όταν ολοκληρώσετε την έρευνα σας είναι ώρα να σχεδιάσετε τη στρατηγική που θα εφαρμόσετε για να προσφέρετε τα προϊόντα που οι καταναλωτές επιθυμούν και φυσικά στη σωστή τιμή.
Η γνώση που αφορά τους πελάτες και τις προοπτικές της αγοράς θα πρέπει να αποτελεί το σημείο εκκίνησης κάθε επιχείρησης. Κάντε τις έρευνες σας και θα βρείτε νέες ευκαιρίες, νέους ανταγωνιστές και νέους τρόπους για να προσεγγίσετε τους πιθανούς πελάτες σας.

Τα 15 πιο συχνά σχεδιαστικά λάθη των Ηλεκτρονικών καταστημάτων

1. Έλλειψη λεπτομερούς περιγραφής προϊόντος
2. Απουσία πληροφοριών επαφής με το κατάστημα
3. Μεγάλη και μπερδεμένη διαδικασία παραγγελίας
4. Υποχρέωση ανοίγματος λογαριασμού χρήστη
5. Ανεπαρκής αναζήτηση προϊόντων
6. Ελλιπής υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών
7. Μικρές φωτογραφίες προϊόντων
8. Έλλειψη πολλαπλών εικόνων ανά προϊόν
9. Άσχημος σχεδιασμός ηλεκτρονικού καλαθιού
10. Περιορισμένες επιλογές πληρωμών
11. Απουσία επιλογών «παρόμοιων προϊόντων»
12. Μπερδεμένη πλοήγηση
13. Απουσία ενημέρωσης για τα κόστη αποστολής
14. Ελλιπείς όροι χρήσης

 

e-commerce-bottom-image